000 -LEADER |
fixed length control field |
03938cam a2200409 i 4500 |
001 - CONTROL NUMBER |
control field |
10353021 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER |
control field |
CaAEU |
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION |
control field |
20241208025544.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION |
fixed length control field |
231031t20232023quca b 000 0 fre |
020 ## - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER |
International Standard Book Number |
9782760558748 (br) |
020 ## - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER |
International Standard Book Number |
2760558746 (br) |
035 ## - SYSTEM CONTROL NUMBER |
System control number |
on1406845871 |
040 ## - CATALOGING SOURCE |
Original cataloging agency |
UAB |
Language of cataloging |
eng |
Description conventions |
rda |
Transcribing agency |
UAB |
Modifying agency |
UAB |
-- |
JCRC |
050 #4 - LIBRARY OF CONGRESS CALL NUMBER |
Classification number |
LB1028.43 |
Item number |
.C367 2023 |
055 #3 - CLASSIFICATION NUMBERS ASSIGNED IN CANADA |
Classification number |
LB1028.43 |
Item number |
.C36 2023 |
082 0# - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER |
Classification number |
371.33/4 |
Edition number |
23 |
090 ## - LOCALLY ASSIGNED LC-TYPE CALL NUMBER (OCLC); LOCAL CALL NUMBER (RLIN) |
Classification number (OCLC) (R) ; Classification number, CALL (RLIN) (NR) |
LB 1028.43 C367 2023 |
Local cutter number (OCLC) ; Book number/undivided call number, CALL (RLIN) |
AEU |
100 1# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME |
Personal name |
Caneva, Christiane, |
Dates associated with a name |
1978- |
Relator term |
autrice |
245 10 - TITLE STATEMENT |
Title |
Développer la stratégie numérique de votre établissement d'enseignement : |
Remainder of title |
un guide en 5 étapes / |
Statement of responsibility, etc. |
Christiane Caneva, Christine Brabant. |
264 #1 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE |
Place of production, publication, distribution, manufacture |
Québec, QC : |
Name of producer, publisher, distributor, manufacturer |
Les presses de l'Université du Québec, |
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice |
2023. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION |
Extent |
xviii, 148 p. : |
Other physical details |
ill. ; |
Dimensions |
23 cm. |
440 ## - SERIES STATEMENT/ADDED ENTRY--TITLE |
Title |
Formation et développement professionnel des directions d'établissement d'enseignement |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE |
Bibliography, etc. note |
Includes bibliographical references. |
505 0# - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Liste des figures. -- Liste des tableaux. -- Liste des sigles et acronymes. -- Introduction : La COVID-19 et l'accélération de l'intégration des technologies numériques dans les établissements. -- ÉTAPE I. La situation stratégique initiale. -- Chapitre 1. Se poser les bonnes questions : pourquoi introduire les technologies numériques dans son établissement d'enseignement ? -- Chapitre 2. Se former et devenir un leader numérique. -- ÉTAPE II. Le diagnostic stratégique. -- Chapitre 3. Identifier les défis stratégiques. -- ÉTAPE III. La conception de la stratégie. -- Chapitre 4. Définir la vision. -- Chapitre 5. Définir les objectifs. -- ÉTAPE IV. La réalisation de la stratégie. -- Chapitre 6. Former et soutenir les enseignants. -- Chapitre 7. Assurer une infrastructure adéquate des équipements et applications. -- Chapitre 8. Établir un budget. -- ÉTAPE V. Le contrôle de la stratégie. -- Chapitre 9. Établir un bilan. -- Conclusion. |
520 ## - SUMMARY, ETC. |
Summary, etc. |
« Développer la stratégie numérique de votre établissement d'enseignement : un guide en 5 étapes vous offre l'accompagnement nécessaire à la prise de décision pour l'intégration des technologies numériques dans un établissement d'enseignement. Vous y trouverez des apports théoriques, des outils, des activités réflexives et des recommandations à partir de résultats de recherche et de cas concrets pour mettre en place une stratégie numérique efficace et adaptée à votre contexte.Les autrices proposent une méthode de travail structurée en cinq étapes clés. Chaque étape détaille des actions à entreprendre pour répondre aux questions rencontrées lors de l'élaboration d'une stratégie numérique telles que : pourquoi introduire les technologies numériques? Comment évaluer les retombées? Qui sont les acteurs impliqués et quels sont les rôles des directions d'établissement et des personnes-ressources? Ce guide est destiné principalement aux directions d'établissement d'enseignement qui veulent s'assurer que les technologies numériques sont utilisées dans leur communauté pour atteindre les objectifs, mais aussi aux personnes responsables de l'intégration de ces technologies dans leur milieu de travail ou leur établissement scolaire » (Description de l'éditeur) |
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
Topical term or geographic name entry element |
Education |
General subdivision |
Data processing. |
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
Topical term or geographic name entry element |
Educational technology. |
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
Topical term or geographic name entry element |
Schools |
General subdivision |
Information resources management. |
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
Topical term or geographic name entry element |
Internet in education. |
650 #6 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
Topical term or geographic name entry element |
Éducation |
General subdivision |
Informatique. |
Authority record control number or standard number |
(CaQQLa)201-0015539 |
650 #6 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
Topical term or geographic name entry element |
Technologie éducative. |
Authority record control number or standard number |
(CaQQLa)201-0013726 |
650 #6 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
Topical term or geographic name entry element |
Écoles |
Authority record control number or standard number |
(CaQQLa)201-0000128 |
General subdivision |
Gestion de l'information. |
Authority record control number or standard number |
(CaQQLa)201-0380688 |
650 #6 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
Topical term or geographic name entry element |
Internet en éducation. |
Authority record control number or standard number |
(CaQQLa)201-0287095 |
700 1# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME |
Personal name |
Brabant, Christine, |
Dates associated with a name |
1969- |
Relator term |
autrice |
830 #0 - SERIES ADDED ENTRY--UNIFORM TITLE |
Uniform title |
Formation et développement professionnel des directions d'établissement d'enseignement. |
Authority record control number or standard number |
(CaOONL)ncf13682243 |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) |
Source of classification or shelving scheme |
|
Koha item type |
Livres |