Banniere

L'approche cognitive en didactique des langues / (Notice n° 4013)

000 -LEADER
fixed length control field 02824cam a2200385 i 4500
001 - CONTROL NUMBER
control field 254008518
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20241209001917.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 210308t20212021be a###frb 001 0 fre d
020 ## - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER
International Standard Book Number 9782807330962 (br)
024 30 - OTHER STANDARD IDENTIFIER
Standard number or code 9782807330962
035 ## - SYSTEM CONTROL NUMBER
System control number (OCoLC)1240724686
035 ## - SYSTEM CONTROL NUMBER
System control number ALP001164104
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency ABES
Language of cataloging fre
Description conventions AFNOR
Transcribing agency JCRC
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title fre
Source of code 639-2
050 #4 - LIBRARY OF CONGRESS CALL NUMBER
Classification number P121
100 1# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number (IdRef)127676937
Personal name Roussel, Stéphanie
Dates associated with a name 1978-
Relator code aut.
Relator term autrice
245 12 - TITLE STATEMENT
Title L'approche cognitive en didactique des langues /
Statement of responsibility, etc. Stéphanie Roussel ; préface de Daniel Gaonac'h.
264 #1 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Place of production, publication, distribution, manufacture Louvain-La-Neuve :
Name of producer, publisher, distributor, manufacturer De Boeck supérieur,
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2021.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 246 p. :
Other physical details graph.., couv. ill. ;
Dimensions 24 cm.
440 ## - SERIES STATEMENT/ADDED ENTRY--TITLE
Title Pédagogies en développement
International Standard Serial Number 1371-1598
500 ## - GENERAL NOTE
General note ISSN exact : 1371-1598.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note Bibliogr. p. [209]-237. Notes bibliogr.. Index.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. « Dans ce livre, les concepts théoriques de la psychologie cognitive sont envisagés comme des outils pour questionner, penser ou repenser les pratiques d'enseignement des langues étrangères en milieu scolaire.<br/>Comprendre les activités cognitives des apprenants dans la classe de langue permet l'analyse des activités de classe non pas à travers les caractéristiques apparentes des tâches, mais à travers la nature des activités cognitives sous-jacentes, qui sont supposées conduire à l’acquisition de la langue-cible. Cette analyse permet d’identifier des leviers didactiques pour la classe de langue. L'ouvrage propose de considérer les concepts théoriques de la psychologie cognitive comme des outils pour questionner, penser ou repenser à la fois les pratiques d'enseignement des langues étrangères en milieu scolaire, mais aussi certaines théories de l'acquisition qui sous-tendent la didactique des langues. Il aborde quelques grands thèmes tels que le rôle du guidage et de l'attention, la théorie de la charge cognitive, la compréhension de l'oral, le potentiel des supports vidéo, puis des outils numériques, et enfin le vif débat actuel autour de la possibilité d'apprendre un contenu disciplinaire enseigné dans une langue étrangère. »
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Authority record control number or standard number (IdRef)027636178
Topical term or geographic name entry element Langues
General subdivision Étude et enseignement.
Source of heading or term ram
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Authority record control number or standard number (IdRef)194145875
Topical term or geographic name entry element Charge cognitive.
Source of heading or term ram
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Authority record control number or standard number (IdRef)027300218
Topical term or geographic name entry element Psychologie de l'apprentissage.
Source of heading or term ram
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Authority record control number or standard number (IdRef)03256127X
Topical term or geographic name entry element Apprentissage cognitif.
Source of heading or term ram
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Authority record control number or standard number (IdRef)04083817X
Topical term or geographic name entry element Science cognitive.
Source of heading or term fmesh
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Authority record control number or standard number (IdRef)04073062X
Topical term or geographic name entry element Langage.
Source of heading or term fmesh
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Authority record control number or standard number (IdRef)040731154
Topical term or geographic name entry element Apprentissage.
Source of heading or term fmesh
700 1# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number (IdRef)029292018
Personal name Gaonac'h, Daniel
Dates associated with a name 1946-
Relator code aui.
Relator term fréface
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS
Uniform Resource Identifier <a href="https://www.deboecksuperieur.com/ouvrage/9782807330962-l-approche-cognitive-en-didactique-des-langues">https://www.deboecksuperieur.com/ouvrage/9782807330962-l-approche-cognitive-en-didactique-des-langues</a>
Public note Site de l'éditeur.
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme
Koha item type Livres
Exemplaires
Withdrawn status Lost status Source of classification or shelving scheme Damaged status Not for loan Collection code Permanent Location Current Location Shelving location Date acquired Full call number Barcode Date last seen Copy number Price effective from Koha item type
          Non-fiction CR Julien-Couture RC (Teaching) CR Julien-Couture RC (Teaching) General Stacks 2024-12-09 MET ROU A030706 2024-12-09 1 2024-12-09 Livres

Propulsé par Koha