Banniere
Vue normale Vue MARC Vue ISBD

Second Language Performance Testing = L'évaluation de la performance en langue seconde / edited by (sous la direction de) Philip C. Hauptman, Raymond LeBlanc, and Marjorie Bingham Wesche.

Collaborateur(s) : Hauptman, Philip Carl | LeBlanc, Raymond, 1936- | Wesche, Marjorie Bingham, 1941- | Testing Conference (1982 : University of Ottawa) | Colloque sur le testing (1982 : Université d'Ottawa).
Éditeur : Ottawa : University of Ottawa Press ; Les Presses de l'Université d'Ottawa, 1985Description :308 p. : ill. ; 23 cm.ISBN : 0776600915 (pbk).Sujet(s) : Language and languages -- Examinations -- Congresses | Language and languages -- Ability testing -- Congresses | Langage et langues -- Examens -- Congrès | Langage et langues -- Tests d'aptitude -- CongrèsRessources en ligne : Check the UO Library catalog.
Dépouillement complet :
"Second language performance testing is concerned with estimating how successfully a candidate will be able to communicate using the language in a target situation. Performance-based tests have received considerable attention in recent years because of their potential to make better predictions of future second language behaviour than do traditional tests.
The papers in this collection offer a comprehensive overview of the performance approach to second language testing which includes a theoretical as well as a practical treatment of the topic." (Book Cover)
«L'évaluation de la « performance » en langue seconde permet de prédire avec quel succès un candidat employant cette langue pourra communiquer dans les situations données. C'est ce potentiel de prédiction qui explique l'importance prise ces dernières années par les tests de performance dans ce domaine.
Les textes réunis ici présentent un survol complet de l'évaluation de la lange seconde par la performance, car il y est question de théorie aussi bien que de pratique.» (4e de couverture)
TABLE OF CONTENTS / TABLE DES MATIÈRES
Foreword / Avant-propos
Introduction / Marjorie Bingham Wesche
I THEORETICAL PERSPECTIVES/ASPECTS THÉORIQUES
1. Second Language Performance Testing: An Overview / Randall L. Jones
2. This Test is Unfair: I'm not an Economist / J. Charles Alderson and A.H. Urquhart
3. A Theoretical Framework for the Development of Performance Tests / Robert J. Courchêne and Jean I. de Bagheera
4. Les tests de savoir-faire en langue seconde : l'expérience européenne / Jean-Claude Mothe
II APPLICATIONS
5. Second Language Performance Testing for University and Professional Contexts / Brendan J. Carroll
6. Development and Validation of a Performance-Based Test of ESL "Survival Skills" / John L.D. Clark and Allene G. Grognet
7. Issues in the Validation of the English Language Testing Service (ELTS) 1976-1983 / Ian Seaton
8. The Associated Examining Board's Test in English for Educational Purposes (TEEP) / Allan Emmett
9. If I Had Known Then What I Know Now: Performance Testing of Foreign Teaching Assistants / Kathleen M. Bailey
10. Évaluation de la performance linguistique de professeurs d'université / Laure Krupka
11. Assessing the Readiness of ESL Students to move into Regular Academic Programs / Beryl Tonkin
12. The Standardized Testing of Oral Proficiency in the Netherlands / José Noijons
13. Developing Measures of Communicative Proficiency: A Test for French Immersion Students in Grades 9 and 10 / Daina Z. Green
14. Designing Oral Proficiency Tests in EFL for Hong Kong Secondary Schools / Peter Tung
15. Deux tests faits sur mesure / Marie-Claude Tréville
Ateliers sur divers aspects de l'évaluation de la performance linguistique des candidats inscrits aux programmes de formation linguistique de la Fonction publique canadienne / Workshops on aspects of second language performance evaluation for language training candidates in the Canadian Public Service
Présentation / Renée Proulx-Dubé
From needs to construct / Gérard Frey and Angie Todesco
La mesure de la compétence en français langue seconde : une expérience de correction / Anne-Marie Henrie et Gérard Monfils
The advanced language training program experience / Huguette Laurencelle and William Cahill
FRANCOMER : le français au collège et en mer / Lise Séguin-Duquette
17. Le testing de performance en langue seconde : une perspective canadienne / Raymond LeBlanc (avec la collaboration de Renée Proulx-Dubé, Mireille Voyer, Diane Pruneau, Pascal-André Charlebois et Marjorie B. Wesche)
Mots-clés de cette bibliothèque : Pas de mots-clés pour ce titre. Connectez-vous pour créer des mots-clés.
    Classement moyen: 0.0 (0 votes)
Type de document Site actuel Collection Cote Numéro de copie Statut Date d'échéance Code à barres
 Livres Livres CR Julien-Couture RC (Teaching)
General Stacks
Non-fiction TST HAU (Parcourir l'étagère) 1 Disponible A029162
 Livres Livres CR Julien-Couture RC (Teaching)
General Stacks
Non-fiction TST HAU (Parcourir l'étagère) 2 Disponible A000310

Text in English and French.

Consists of articles presented to the Testing Conference which took place at the University of Ottawa in March 1982. Cf. Pref.

Includes bibliographies.

"Second language performance testing is concerned with estimating how successfully a candidate will be able to communicate using the language in a target situation. Performance-based tests have received considerable attention in recent years because of their potential to make better predictions of future second language behaviour than do traditional tests.

The papers in this collection offer a comprehensive overview of the performance approach to second language testing which includes a theoretical as well as a practical treatment of the topic." (Book Cover)

«L'évaluation de la « performance » en langue seconde permet de prédire avec quel succès un candidat employant cette langue pourra communiquer dans les situations données. C'est ce potentiel de prédiction qui explique l'importance prise ces dernières années par les tests de performance dans ce domaine.

Les textes réunis ici présentent un survol complet de l'évaluation de la lange seconde par la performance, car il y est question de théorie aussi bien que de pratique.» (4e de couverture)

TABLE OF CONTENTS / TABLE DES MATIÈRES

Foreword / Avant-propos

Introduction / Marjorie Bingham Wesche

I THEORETICAL PERSPECTIVES/ASPECTS THÉORIQUES

1. Second Language Performance Testing: An Overview /
Randall L. Jones

2. This Test is Unfair: I'm not an Economist /
J. Charles Alderson and A.H. Urquhart

3. A Theoretical Framework for the Development of Performance Tests /
Robert J. Courchêne and Jean I. de Bagheera

4. Les tests de savoir-faire en langue seconde : l'expérience européenne /
Jean-Claude Mothe

II APPLICATIONS

5. Second Language Performance Testing for University and Professional Contexts /
Brendan J. Carroll

6. Development and Validation of a Performance-Based Test of ESL "Survival Skills" /
John L.D. Clark and Allene G. Grognet

7. Issues in the Validation of the English Language Testing Service (ELTS) 1976-1983 /
Ian Seaton

8. The Associated Examining Board's Test in English for Educational Purposes (TEEP) /
Allan Emmett

9. If I Had Known Then What I Know Now: Performance Testing of Foreign Teaching Assistants /
Kathleen M. Bailey

10. Évaluation de la performance linguistique de professeurs d'université /
Laure Krupka

11. Assessing the Readiness of ESL Students to move into Regular Academic Programs /
Beryl Tonkin

12. The Standardized Testing of Oral Proficiency in the Netherlands /
José Noijons

13. Developing Measures of Communicative Proficiency: A Test for French Immersion Students in Grades 9 and 10 /
Daina Z. Green

14. Designing Oral Proficiency Tests in EFL for Hong Kong Secondary Schools /
Peter Tung

15. Deux tests faits sur mesure /
Marie-Claude Tréville

Ateliers sur divers aspects de l'évaluation de la performance linguistique des candidats inscrits aux programmes de formation linguistique de la Fonction publique canadienne / Workshops on aspects of second language performance evaluation for language training candidates in the Canadian Public Service

Présentation /
Renée Proulx-Dubé

From needs to construct /
Gérard Frey and Angie Todesco

La mesure de la compétence en français langue seconde : une expérience de correction /
Anne-Marie Henrie et Gérard Monfils

The advanced language training program experience /
Huguette Laurencelle and William Cahill

FRANCOMER : le français au collège et en mer /
Lise Séguin-Duquette

17. Le testing de performance en langue seconde : une perspective canadienne /
Raymond LeBlanc (avec la collaboration de Renée Proulx-Dubé, Mireille Voyer, Diane Pruneau, Pascal-André Charlebois et Marjorie B. Wesche)

Il n'y a pas de commentaire pour ce document.

Se connecter pour rédiger un commentaire.

Cliquez sur une image pour l'afficher dans la visionneuse d'image

Propulsé par Koha