000 03699cam a2200397 a 4500
999 _c3142
_d3142
001 4437196
003 CaAEU
005 20230728145319.0
008 080911s2010 onca b 001 0 eng
040 _aCaOONL
_beng
_cCaOONL
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_dAOAC
100 1 _aBovée, Courtland L.
245 1 0 _aBusiness Communication Essentials /
_cCourtland L. Bovée, John V. Thill, Jean A. Scribner.
250 _a2nd Canadian ed.
260 _aToronto :
_bPearson CA,
_c2010.
300 _a411 p. :
_bill. ;
_c28 cm.
505 _tUnderstanding Business Communication in Today's Workplace
505 _tCommunicating in Teams : Listening, Nonverbal, and Meeting Skills
505 _tPlanning Business Messages
505 _tWriting Business Messages
505 _tCompleting Business Messages
505 _tWorking with Memos, Email, Letters, and Instant Messages
505 _tWriting Routine Messages
505 _tWriting Bad-News Messages
505 _tWriting Persuasive Messages
505 _tUnderstanding and Planning Business Reports and Proposals
505 _tWriting and Completing Business Reports and Proposals
505 _tPlanning, Writing and Delivering Oral Presentations
505 _tSearching for Employment and Preparing Employement Messages
505 _tInterviewing for Employment and Following Up
520 _a"Integrating all elements of effective business communication, this all-in-one package blends information with technology, presented in an engaging multimedia environment. Numerous real-world examples and document critiques provide the means for learning grammar and business communication mechanics more effectively than any other book on the market today. After an informative introduction that describes the foundations of business communications, this book covers such topics as: the three-step writing process (planning, writing, and completing business messages); brief business correspondence (letters, memos, e-mails, and instant messages); business reports and proposals; and employment messages. Comprehensive appendices for format and layout of documents and a handbook of grammar, mechanics, and usage round out this book. A must-have reference book for anyone in a professional business office, this resource is also an excellent primer for those just entering the job market."
_b"Intégrant tous les éléments d’une communication commerciale efficace, ce package tout-en-un allie l’information à la technologie, présentée dans un environnement multimédia engageant. De nombreux exemples réels et critiques de documents fournissent les moyens d’apprendre la grammaire et la mécanique de communication d’affaires plus efficacement que tout autre livre sur le marché aujourd’hui. Après une introduction informative qui décrit les fondements des communications d’affaires, ce livre couvre des sujets tels que : le processus de rédaction en trois étapes (planification, rédaction et rédaction de messages d’affaires); brève correspondance d’affaires (lettres, notes de service, courriels et messages instantanés); rapports et propositions d’affaires; et messages d’emploi. Des annexes complètes pour le format et la disposition des documents et un manuel de grammaire, de mécanique et d’utilisation complètent ce livre. Un livre de référence incontournable pour toute personne dans un bureau d’affaires professionnel, cette ressource est également une excellente introduction pour ceux qui viennent d’entrer sur le marché du travail."
650 0 _aBusiness communication
700 1 _aBovée, Courtland L.
700 1 _aScribner, Jean.
700 1 _aThill, John V.
942 _2z
_cBK