Banniere

L'université de demain : (Notice n° 2521)

000 -LEADER
fixed length control field 04122pam a22005771a 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20190819193846.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 880929s1988 onca b 1000 fre c
016 ## - NATIONAL BIBLIOGRAPHIC AGENCY CONTROL NUMBER
Record control number 880952156
016 ## - NATIONAL BIBLIOGRAPHIC AGENCY CONTROL NUMBER
Record control number 880952156
020 ## - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER
International Standard Book Number 0921627092 (br)
020 ## - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER
International Standard Book Number 9780921627098 (br)
035 ## - SYSTEM CONTROL NUMBER
System control number (OCoLC)18746693
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency CaOTU
Language of cataloging fre
Transcribing agency CaOTU
Modifying agency CaOONL
-- OOU
Description conventions JCRC
245 02 - TITLE STATEMENT
Title L'université de demain :
Remainder of title courants actuels et apports de la didactique des langues à l'enseignement du français langue seconde /
Statement of responsibility, etc. sous la direction de Christine Besnard et Charles Elkabas.
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC.
Place of publication, distribution, etc. Toronto :
Name of publisher, distributor, etc. Canadian Scholars' Press,
Date of publication, distribution, etc. 1988.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent vi, 235 p. :
Other physical details ill. ;
Dimensions 23 cm.
500 ## - GENERAL NOTE
General note L'en-tête du titre : Actes du colloque de Toronto 1988.
500 ## - GENERAL NOTE
General note "Le Colloque L'Université de demain"--Av.-pr.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note Comprend des bibliogr.
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE
Formatted contents note « Cet ouvrage rassemble les contributions en anglais et en français de chercheurs-praticiens de la didactique des langues et propose des applications pédagogiques nouvelles à l'enseignement du français langue seconde au niveau universitaire.<br/>
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE
Formatted contents note Tout en se situant dans le contexte nord-américain et canadien, les auteurs font un bilan critique de la situation actuelle et ouvrent de nouvelles voies dans lesquelles les enseignants pourront s'engager.<br/>
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE
Formatted contents note On trouvera dans ce recueil onze articles portant sur :<br/>
Title Les nouvelles technologies<br/>
-- Les apports des sciences sociales et psychologiques<br/>
-- La formation des enseignants<br/>
-- L'évaluation<br/>
-- L'enseignement aux adultes et ses contributions<br/>
-- L'iconique et oral<br/>
-- La continuité entre le secondaire et l'universitaire<br/>
-- L'accueil des étudiants de l'immersion. » (4e de couverture)
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE
Formatted contents note TABLE DES MATIÈRES<br/>
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE
Formatted contents note Avant-propos /<br/>
Statement of responsibility Frederick I. Case<br/>
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE
Formatted contents note Introduction /
Statement of responsibility Christine Besnard et Charles Elkabas
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE
Formatted contents note I. PROFESSION : ENSEIGNANT<br/>
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE
Formatted contents note S.O.S. ... Professeur de français à la dérive /<br/>
Statement of responsibility Charles Elkabas
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE
Formatted contents note Language Assessment at the University: Practices, Problems and Promises /
Statement of responsibility Michael Canale<br/>
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE
Formatted contents note II. PRATIQUES PÉDAGOGIQUES<br/>
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE
Formatted contents note L'influence des sciences sociales et psychologiques sur les théories didactiques /<br/>
Statement of responsibility Doris Pyee-Cohen
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE
Formatted contents note L'enseignment aux adultes peut-il contribuer à l'enrichissement de la didactique du français langue seconde en milieu universitaire ? /<br/>
Statement of responsibility Christine Besnard
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE
Formatted contents note Description d'images en classe d'oral (L.S.) : documents, objectifs, pratiques pédagogiques, évalutation /<br/>
Statement of responsibility Nicole Maury<br/>
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE
Formatted contents note ''Structural - Communicative'': A Methodology in Progress /<br/>
Statement of responsibility Raffaella Maiguaschca, Gabriella Colussi, Michael Lettieri, and Anne Urbancic
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE
Formatted contents note III. NOUVELLES TECHNOLOGIES<br/>
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE
Formatted contents note Le laboratoire de langues : de la cabine individuelle à la médiathèque / <br/>
Statement of responsibility Alain Thomas
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE
Formatted contents note Les deux bouches de l'ordinateur dans l'enseignement/apprentissage du français langue seconde à l'université : la bouche de la tradition et la bouche de la modernité /<br/>
Statement of responsibility Solange Guberman<br/>
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE
Formatted contents note The Ghost in the Machine: Artificial Intelligence and Computer-Assisted Language Instruction /<br/>
Statement of responsibility Alan Bailin
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE
Formatted contents note IV. CONTINUITÉ ENTRE LE SECONDAIRE ET L'UNIVERSITÉ<br/>
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE
Formatted contents note L'articulation des programmes en FLS entre les écoles secondaires et les universités : résultats d'un sondage /<br/>
Statement of responsibility Anthony Mollica
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE
Formatted contents note Les diplômés de l'immersion : implications dans le domaine de l'enseignement du français /
Statement of responsibility Marjorie B. Wesche<br/>
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE
Formatted contents note Conclusion /
Statement of responsibility Monique Léon
650 #6 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element Français (Langue)
General subdivision Étude et enseignement (Supérieur)
-- Allophones
-- Congrès.
650 #6 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element Langues vivantes
General subdivision Étude et enseignement
-- Congrès.
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element French language
General subdivision Study and teaching (Higher)
-- Foreign speakers
-- Congresses.
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element Languages, Modern
General subdivision Study and teaching
-- Congresses.
700 1# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Besnard, Christine,
Dates associated with a name 1953-
700 1# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Elkabas, Charles,
Dates associated with a name 1944-
700 1# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Bailin, Alan.
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme
Koha item type Livres
Exemplaires
Withdrawn status Lost status Source of classification or shelving scheme Damaged status Not for loan Permanent Location Current Location Date acquired Full call number Barcode Date last seen Copy number Price effective from Koha item type Total Checkouts Checked out Date last checked out
          CR Julien-Couture RC (Teaching) CR Julien-Couture RC (Teaching) 2019-08-02 MET BES A008939 2019-08-02 1 2019-08-02 Livres      
          CR Julien-Couture RC (Teaching) CR Julien-Couture RC (Teaching) 2019-08-02 MET BES A005983 2024-11-14 2 2019-08-02 Livres 1 2025-03-14 2024-11-14

Propulsé par Koha