000 -LEADER |
fixed length control field |
04122pam a22005771a 4500 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER |
control field |
OSt |
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION |
control field |
20190819193846.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION |
fixed length control field |
880929s1988 onca b 1000 fre c |
016 ## - NATIONAL BIBLIOGRAPHIC AGENCY CONTROL NUMBER |
Record control number |
880952156 |
016 ## - NATIONAL BIBLIOGRAPHIC AGENCY CONTROL NUMBER |
Record control number |
880952156 |
020 ## - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER |
International Standard Book Number |
0921627092 (br) |
020 ## - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER |
International Standard Book Number |
9780921627098 (br) |
035 ## - SYSTEM CONTROL NUMBER |
System control number |
(OCoLC)18746693 |
040 ## - CATALOGING SOURCE |
Original cataloging agency |
CaOTU |
Language of cataloging |
fre |
Transcribing agency |
CaOTU |
Modifying agency |
CaOONL |
-- |
OOU |
Description conventions |
JCRC |
245 02 - TITLE STATEMENT |
Title |
L'université de demain : |
Remainder of title |
courants actuels et apports de la didactique des langues à l'enseignement du français langue seconde / |
Statement of responsibility, etc. |
sous la direction de Christine Besnard et Charles Elkabas. |
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. |
Place of publication, distribution, etc. |
Toronto : |
Name of publisher, distributor, etc. |
Canadian Scholars' Press, |
Date of publication, distribution, etc. |
1988. |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION |
Extent |
vi, 235 p. : |
Other physical details |
ill. ; |
Dimensions |
23 cm. |
500 ## - GENERAL NOTE |
General note |
L'en-tête du titre : Actes du colloque de Toronto 1988. |
500 ## - GENERAL NOTE |
General note |
"Le Colloque L'Université de demain"--Av.-pr. |
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE |
Bibliography, etc. note |
Comprend des bibliogr. |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
« Cet ouvrage rassemble les contributions en anglais et en français de chercheurs-praticiens de la didactique des langues et propose des applications pédagogiques nouvelles à l'enseignement du français langue seconde au niveau universitaire.<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Tout en se situant dans le contexte nord-américain et canadien, les auteurs font un bilan critique de la situation actuelle et ouvrent de nouvelles voies dans lesquelles les enseignants pourront s'engager.<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
On trouvera dans ce recueil onze articles portant sur :<br/> |
Title |
Les nouvelles technologies<br/> |
-- |
Les apports des sciences sociales et psychologiques<br/> |
-- |
La formation des enseignants<br/> |
-- |
L'évaluation<br/> |
-- |
L'enseignement aux adultes et ses contributions<br/> |
-- |
L'iconique et oral<br/> |
-- |
La continuité entre le secondaire et l'universitaire<br/> |
-- |
L'accueil des étudiants de l'immersion. » (4e de couverture) |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
TABLE DES MATIÈRES<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Avant-propos /<br/> |
Statement of responsibility |
Frederick I. Case<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Introduction / |
Statement of responsibility |
Christine Besnard et Charles Elkabas |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
I. PROFESSION : ENSEIGNANT<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
S.O.S. ... Professeur de français à la dérive /<br/> |
Statement of responsibility |
Charles Elkabas |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Language Assessment at the University: Practices, Problems and Promises / |
Statement of responsibility |
Michael Canale<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
II. PRATIQUES PÉDAGOGIQUES<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
L'influence des sciences sociales et psychologiques sur les théories didactiques /<br/> |
Statement of responsibility |
Doris Pyee-Cohen |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
L'enseignment aux adultes peut-il contribuer à l'enrichissement de la didactique du français langue seconde en milieu universitaire ? /<br/> |
Statement of responsibility |
Christine Besnard |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Description d'images en classe d'oral (L.S.) : documents, objectifs, pratiques pédagogiques, évalutation /<br/> |
Statement of responsibility |
Nicole Maury<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
''Structural - Communicative'': A Methodology in Progress /<br/> |
Statement of responsibility |
Raffaella Maiguaschca, Gabriella Colussi, Michael Lettieri, and Anne Urbancic |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
III. NOUVELLES TECHNOLOGIES<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Le laboratoire de langues : de la cabine individuelle à la médiathèque / <br/> |
Statement of responsibility |
Alain Thomas |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Les deux bouches de l'ordinateur dans l'enseignement/apprentissage du français langue seconde à l'université : la bouche de la tradition et la bouche de la modernité /<br/> |
Statement of responsibility |
Solange Guberman<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
The Ghost in the Machine: Artificial Intelligence and Computer-Assisted Language Instruction /<br/> |
Statement of responsibility |
Alan Bailin |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
IV. CONTINUITÉ ENTRE LE SECONDAIRE ET L'UNIVERSITÉ<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
L'articulation des programmes en FLS entre les écoles secondaires et les universités : résultats d'un sondage /<br/> |
Statement of responsibility |
Anthony Mollica |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Les diplômés de l'immersion : implications dans le domaine de l'enseignement du français / |
Statement of responsibility |
Marjorie B. Wesche<br/> |
505 ## - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Formatted contents note |
Conclusion / |
Statement of responsibility |
Monique Léon |
650 #6 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
Topical term or geographic name entry element |
Français (Langue) |
General subdivision |
Étude et enseignement (Supérieur) |
-- |
Allophones |
-- |
Congrès. |
650 #6 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
Topical term or geographic name entry element |
Langues vivantes |
General subdivision |
Étude et enseignement |
-- |
Congrès. |
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
Topical term or geographic name entry element |
French language |
General subdivision |
Study and teaching (Higher) |
-- |
Foreign speakers |
-- |
Congresses. |
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
Topical term or geographic name entry element |
Languages, Modern |
General subdivision |
Study and teaching |
-- |
Congresses. |
700 1# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME |
Personal name |
Besnard, Christine, |
Dates associated with a name |
1953- |
700 1# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME |
Personal name |
Elkabas, Charles, |
Dates associated with a name |
1944- |
700 1# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME |
Personal name |
Bailin, Alan. |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) |
Source of classification or shelving scheme |
|
Koha item type |
Livres |